Thursday, February 10, 2011

Suasana Sekitar Pangkor Rimba Kem

Address : Pangkor Rimba Kem & D' Senja Beach Resort
Coral Beach, Teluk Nipah, 
32300 Pangkor Island, 
Perak Darul Ridzuan
Malaysia
Tel : 05-6855523 / Fax : 05-6852242
Email : pangkorrimbakem@gmail.com
Blog : http://www.pangkorrimbakem.blogspot.com
Facebook : Pangkor Rimba Kem Resort

Pejabat Pangkor Rimba Kem
Alhamdulillah, berkat kesabaran, usaha dan sokongan semua pihak, PANGKOR RIMBA KEM, telah berjaya mengembangkan sayap perniagaannya setelah berjaya membuka chalet yang kedua yang dinamakan sebagai D' SENJA BEACH RESORT. Ini ialah gambar pejabat utama yang terletak di Pangkor Rimba Kem. Di sinilah segala urusan pentadbiran dilaksanakan termasuklah urusan keluar masuk pelanggan. Pelanggan yang ingin menggunakan perkhidmatan jalur lebar atau Internet, mereka boleh layarinya di sekitar kawasan pejabat ini secara percuma. Ruangan ini dilengkapi dengan kemudahan air panas dan air sejuk. Permainan Dart juga disediakan di sisi pejabat ini.


Rimba - Bilik Standard




Ini adalah gambar bahagian luar dan bahagian dalam Bilik Standard yang terdapat di Pangkor Rimba Kem, Telok Nipah. Setiap bilik, mempunyai keluasan kira-kira 15x20 kaki. Ruang dalamnya amat selesa dan dicadangkan untuk 4 orang  bagi sebuah bilik. Ianya dilengkapi dengan kemudahan penghawa dingin, televisyen, set kerusi dan bilik air serta 'water heater' untuk mandi. Terdapat sebanyak 12 buah bilik standard yang di Pangkor Rimba Kem. Kesemua bilik ini mengadap arah laut.


Rimba - Bilik Mini Chalet
Ini pula adalah gambar Mini Chalet. Dengan keluasan kira-kira 15x10 kaki, ianya dicadangkan untuk 2 orang sebilik. Mempunyai 1 katil 'double' , set kerusi, serta kemudahan penghawa dingin dan bilik air di dalam. Terdapat sebanyak 3 buah bilik bagi mini chalet ini, juga mengadap arah laut.



Rimba - Bilik Dorm
 Ini gambar bagi Dorm. Terdapat sebanyak 4 Dorm di sini. Setiap dorm boleh memuatkan seramai 18 orang  yang dilengkapi dengan kemudahan katil bertingkat, penghawa dingin dan bilik air. Sekiranya bilik air tidak mencukupi, pelanggan boleh menggunakan bilik mandi atau bilik air luar yang telah disediakan.
 
Rimba - Tapak Perkhemahan
Selain daripada kemudahan penginapan bilik, pihak Pangkor Rimba Kem, mempunyai satu lagi keunikannya, iaitu menawarkan kawasan tapak perkhemahan yang sangat luas dan boleh menampung kira-kira 250 orang pada satu-satu masa. Kawasan ini dikelilingi dengan pelbagai jenis pokok yang telah berumur puluhan tahun lamanya. Ianya, merupakan harta dunia yang tak ternilai harganya.


Rimba - Aktiviti Air (Atas permintaan pelanggan)



Rimba - Dewan Besar 
 Rimba - Dewan Makan,  Bola Tampar & Ruang Santai

Rimba - Kawasan Pantai yang luas



Rimba - Surau utk Lelaki dan Perempuan
Bagi menampung kehendak pelanggan yang pelbagai, pihak Pangkor Rimba Kem sentiasa berusaha bertungkus-lumus untuk memperbaiki perkhidmatan dan segala kemudahan yang terdapat di sini. Selain dari penginapan, Pangkor rimba Kem juga menyediakan kemudahan asas yang lain seperti :

DEWAN TERBUKA, TEMPAT MASAK TERBUKA, 
KEMUDAHAN TEMPAHAN MAKANAN BAGI KUMPULAN, PERMAINAN BOLA TAMPAR, 
SUKANEKA, PAKEJ FAMILY DAY, PUSING PULAU MELALUI AIR DAN DARAT,
AKTIVITI LASAK ( Jungle Tracking, Absailing, Repelling ), SEWA KENDERAAN DAN KARAOKE.

4 comments: